poniedziałek, 9 września 2013

Z gruszką w roli głównej...

Witam Was w ten deszczowy poniedziałek.
U mnie dziś ewidentnie czuć jesień. Pada deszcz, zrobiło się ponuro, ciemno, na szczęście nie jest chłodno.
Na taki dzień jak dziś mam dla Was propozycję ciasta. 
Zdarza mi się czasem oglądać Kuchnia.TV. Jednym z programów, które bardzo lubię jest "Na słodko" Anny Olson. Oj!! Jakie pyszności ona tam robi.
Tym razem moją uwagę przyciągnęła:

"TARTA MIGDAŁOWO-GRUSZKOWA"

Składniki:

2 dojrzałe gruszki
½ łyżeczki (2,5 ml) cynamonu
3 łyżki (45 ml) cukru
2 szklanki (350g) mielonych migdałów
6 jajek
1 ¾ szklanki (400g) cukru
¼ łyżeczki (1,25 ml) ekstraktu migdałowego

Przygotowanie:

Rozgrzać piekarnik do temperatury 180°C.

Ja musiałam przygotować migdały: czyli sparzyć wrzątkiem i po chwili ograć ze skórki, następnie zmielić maszynką do mięsa


Wysmarować masłem prostokątną foremkę 35 x 8 cm z ruchomym dnem lub tortownicę o średnicy 20 cm i wyłożyć jej dno pergaminem. 
Ja wybrałam tortownicę o średnicy 18 cm i przygotowałam ciasto z połowy składników.

Obrać gruszki, wykroić gniazda nasienne, odciąć ogonki i resztki kielicha. Przekroić gruszki na pół. Wymieszać połówki gruszek z cynamonem i cukrem i odstawić.


 Rozsypać migdały na blasze i podpiec przez 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Pozostawić do ostygnięcia. 

Wymieszać migdały, jajka, cukier i ekstrakt migdałowy na gładką masę. Wlać ciasto do foremki.



























Włożyć gruszki i wcisnąć w masę, uważając, by ciasto nie przelało się przez brzegi foremki. Piec 40-50 minut. Po wyjęciu z pieca pozostawić, aż lekko przestygnie.

Tarta smakuje wyśmienicie lekko ciepła, podana z lodami waniliowymi ozdobiona polewą czekoladową.


Dla mnie rewelacja!! Wszystkim życzę smacznego

źródło przepisu: www.kuchniaplus.pl                  zdjęcia: jak widać własne (nad kompozycją ciągle pracuję)

1 komentarz: