niedziela, 9 lutego 2014

Niedzielny obiadek - Schab z prosciutto

Witajcie,


Jak zaplanowałam w piątek dziś wykonałam. Schab z proscutto. Przepis z gazety Moje gotowanie

Pomyślałam, że dobrze mieć wypróbowany przepis na taką roladę, bo to dobry pomysł gdy ma się więcej gości i chce się przygotować obiad. Wtedy jest do zrobienia kilka innych potraw a tu przygotowujemy taką roladę wkładamy do piekarnika i możemy zająć się innymi daniami.

1,5 kg schabu bez kości - cena ok 17 zł/ kg









2 ząbki czosnku - cena 1,19 zł/ główkę
kilka gałązek świeżego oregano - cena 4,80 zł / doniczkę

10 dag prosciutto w plastrach ceny ok 10 zł / 120 g (cena zależy od rodzaju i wielkości opakowania)






Reszta składników:
świerzo mielony pieprz, 2 duże szalotki (cena ok. 7, 64/ 500 g),sól, dwie łyżki oliwy, 4 łyżki białego wytrawnego wermutu, 4 łyżki wrzącej wody.

Mięso rozcinamy wzdłuż jak książkę. Mięso nacieramy posiekanym czosnkiem i listkami oregano, opruszamy pieprzem i solą. Rozkłądamy Rozkładamy plastry szynki, posypujemy płatkami chili (których ja zapomniałam kupić więc posypałam papryką mieloną) i ciasno zwijamy.

Piekarnik należy rozgrzać do 200 st. c Wg przepisu piec ok 1g 15 minut, ja jednak piekłam trochę dłużej początkowo pod przykreyciem (ok 1 godziny) poczym zdjęłam pokrywkę i piekłąm mięso 1g 15 minut.

Po tym czasie pieczeń wyjmujemy, do naczynia wlewamy wermut i trochę wrzącej wody i lekko odparowujemy. Mięso wkładamy do sosu i wkłądamy do piekarnika jeszcze na 15 minut.

Pieczeń kroimy na 2 cm plastry.

Po upieczeniu mięso nie jest suche - jak to czasem bywa ze schabem. Na wierzchu tworzy się fajna przypieczona skorópka. Niestety wyszło mi trochę za mało sosu. Mięsko polane sosikiem jest pyszne.

Z 1,5 kg mięsa wychodzi ok 6 - 8 porcji. Jak widać nie jest to tania potrawa więc raczej nie będę się nią raczyć  przy każdym niedzielnym obiedzie. Jednak jak już wcześniej wspomniałam uważam, że warto mieć sprawdzony przepis na dobre mięsko.





Zachęcam do komentowania i życzę spokojnego nadchodzącego tygodnia
 Soallina




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz