sobota, 8 lutego 2014

Sobotnia wariacja warzywna

Witajcie,

Sobota to taki dzień w tygodniu kiedy mam więcej czasu na gotowanie.
Lubię wtedy sięgnąć po nowe przepisy.

Ostatnio doszłam do wniosku, że jemy zbyt mało warzyw.
Należy więc przygotować coś nowego.


Placek z warzywami

Skłądniki:

Na ciasto:

  • 200 g mąki krupczatki 
  • 100 g masła
  • szczypta soli
  • 1-2 łyżki zimnej 
Pozostałe skłądniki:
  • 100 g zółtego sera
  • szklanka smietany ( ja używam 30%)
  • dwa jajka
  • dwie łyżki oleju
  • sól
  • gałka muszkatołowa
  • tynianek
  • oregano
  • ząbek czosnku
  • warzywa ja użyłam: 1 marchwekę, garść mrożonej fasolki szparagowej (zastępstwo groszku - bo w sklepie nie było), 1/3 paczki dowolnej mieszanki warzyw (ja wybrałam z Hortexu), 1 brokuł, por

Z mąki, pokrojenego na kawałki masła, szczypta soli i wody i wody zagnieść ciasto. Wstawić na godzinę do lodówki. 



Warzywa oczyścić. Podzielić na mniejsze kawałki, pokroić (w zależności jakich warzyw używacie)
Mrożone warzywa wyłożyłam na talerz kilka minut przed podsmażeniem.


Warzywa podsmażyć na rozgrzanym oleju. W pierwszej kolejności wrzyciłam na patelnie morożonki, po krótkiej chwili dodałam resztę warzyw. 


Tortownicę wysmarować masłem i wylepić ciastem. Ponakłówać . Piec 10 minut w 200 st. C


Na cieście rozłożyć warzywa. Piec 30 minut.

Śmietanę rozmieszać ze startym żółtym serem i jajkami. Mieszaniną polać placek na 10 minut przed końcem pieczenia.




Danie najlepij smakuje gdy jest gorące. Ciasto jest dość kruche, dlatego ciężko wyjąć ładne, zgrabne kawałki. Lepiej kroi się gdy już wystygnie, jednak już tak dobrze nie smakuje.


Nam posmakowały warzywa w takiej formie. 
Inspiracją był przepis z Claudii IX 2001
Smacznego, Soallina

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie :) to chyba taka tarta?

    P.S. A tak... mniej czasu często nas mobilizuje :) jednak od czasu do czasu przyjemnie zmienić tę organizację...

    OdpowiedzUsuń