wtorek, 13 maja 2014

Czekolada & Kawa cz. 1- zaproszenie dla łasuchów :)

Witajcie,

W pracy ostatnio odkryłam, że jedna z moich koleżanek również lubi gotować i piec. Dzięki rozmowie z nią uświadomiłam sobie, że zawsze moją uwagę przyciągają przepisy w których jednym ze składników jest czekolada albo kawa. Wszystko co czekoladowe i kawowe nigdy nie zostaje przeze mnie pominięte: lody, ciastka, ciasta, czekoladki, kawa podawana na różne sposoby, likiery czekoladowe i kawowe....mniam:)
Pomyślałam więc, że podzielę się z Wami moimi czekoladowo, kawowymi smakami i będę umiszczać tutaj przepisy na desery, ciasta i wszystko inne co znajdę a co zawiera te dwa składniki. Na pewno pojawią się również przepisy z dodatkiem orzechów oraz migdałów ponieważ bardzo łączą się one u mnie z czekoladą.

Dziś zapraszam Was na CIASTECZKA Z WIÓRKAMI CZEKOLADOWYMI 
przepis pochodzi z książki Carla Bardi, Czekolada



Do ciastek można dodać taką czekoladę jaką lubicie najbardziej: mleczną, gorzką, białą.
Ja podzieliłam ciasto na dwie porcje: do jednej dodałam czekoladę mleczną do drugiej - gorzką.

'


Składniki na ok. 45-50 ciastek:


  • 3 szklanki (450 g) mąki uniwersalnej
  • 1 1/2 łyżki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 1/4 szklanki (310 g) miękkiego masła
  • 1 1/2 szklanki (300 g) jasnego brązowego cukru
  • 1 szklanka (200 g) cukru
  • 2 łyżki cukru
  • 3 duże jajka
  • 1 1/2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 500 g wiórków czekoladowych
1. W dużej misce wymieszaj mąkę, sodę oczyszczoną i sól.

2. W dużej misce mikserem na średnich obrotach ucieraj masło z obydwoma rodzajami cukru, jajkami i esencją waniliową, aż masa stanie się puszysta (ok 5 minut)

3. Zmniejsz obroty miksera i stopniowo wymieszaj mieszankę mączną. Ręcznie wymieszaj ją z wiórkami czekoladowymi. Przykryj miskę i schładzaj przez jedną godzinę.

4. Rozgrzej piekarnik do tem. 180 stopni. Wyłówż papierem do wypieków trzy duże blachy (raczej nastawiałabym się że nie wejdą na 3 blachy)

5. Łyżką odmierzaj po dwie porcje ciasta i ugniataj je w kulki,m nastęnie układaj na papierze w odstępach około 7 cm (polecam zastosować się do zalecanych odstępów)



6. Piecz ciastka przez 15-20 minut, aż ich brzegi lekko zbrązowieją, lecz środki będą nadal miękkie. Aby równo się upiekły, po upłwie połowy czasu pieczenia obróć blachę o 180 stopni wokół osi.

7. Studź ciasteczka na blasze przez 2-3 minut aż będą wystarczająco twarde, by je przenieść. Następnie wyłóż je na metalową kratkę i zostaw do całkowitego osłodzenia.

Ponieważ nie miałam wiórków czekoadowych skorzystałam z tabliczek czekolady i starłam je obieraczką do warzyw.




Gotowe ciastka (a było mówione 7 cm odstępu)





W ramach testu postanowiłam zrobić ciasto z połowy porcji. Ponieważ nie da się 3 jajek podzielić do swojej połowy składników dałam dwa małe jajka.
Z całości zostało tylko tyle ;)



Aby ułatwić znalezienie szukanego przepisu zapraszam do korzystania z zakładki, którą będę na bierząco aktualizować :)

Życzę smacznego, jeśli macie ciekawe przepisy na dania z czekoladą lub kawą chętnie usłyszę :)
Miłej reszty tygodnia, Renata 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz